2011. május 24., kedd

Győri Kaáli, 1. benyomás

Ma túlestünk az első győri konzultáción. Nem mondhatnám, hogy minden tökéletes volt, de nem húztam fel magam semmin.
Az igazán furcsa az egész konzultáció alatt a főnővérrel való adategyeztetés volt. Az első benyomásom az volt, hogy ezek szerint minden IVF központban van egy "katonás" nővérke/asszisztens.:-)
Elkezdte kérdezgetni az előzményeket és amikor kiderült, hogy már 6 beültetésen vagyunk túl, kissé lezsibbadhatott, mert elkezdett telefonálgatni, hogy biztosan csúszni fog, és hogy mikor fog így hazaérni, ha ennyi leletünk van. Már gondolkodtam, hogy elnézést kérek, hogy ennyi szörnyűségen mentünk keresztül... A végére azért már egészen kezdett megenyhülni, bár az sem vette volna el a kedvemet, ha végig goromba marad.
Szóval felvette az adatainkat és átkísért egy másik váróba, ahonnan később a doki szólított.
Megjegyezném, hogy egy nagyon komoly kis füzetet adtak oda a bejelentkezésnél, amiben rengeteg nyilatkozat volt, mind nagyon korrektül volt megírva, szépen sorban kell majd kitölteni azokat, ahogy haladunk a kezelésekkel.

A doki nagyon kedvesen fogadott minket, már átnézte a leleteinket is, mire behívott. Közölte, hogy nagyon alaposak voltak az előző helyen, mert elég átfogó vizsgálataink voltak. Majdnem elnevettem magam, mert minden vizsgálat csak azért volt, mert mi külön kértük:-) De ez már mindegy, a lényeg, hogy megvannak.
Nem volt túl bőbeszédű, kérdezett 1-2 dolgot, aztán elvitt UH-ra, meg emlővizsgálatra.
Már csak amiatt is érdemes volt váltanunk, mert végre megtudtam, hogy van spontán peteérésem. Korábban soha senki nem nézett meg ciklus közben UH-gal, mielőtt nem kezdődtek az inszeminációk. Érdemes azért ezen elgondolkodni, hogy vajon miért nem volt ciklus monitorizálás? Talán erre is nekem kellett volna gondolnom? Előző ciklusban is volt pé-m, meg most is lesz, már 21,8 mm a tüszőm a 10. ciklusnapon.

UH után visszamentünk a  férjemhez és elmondta mi lesz a menet.
Férjecskémnél csinálnak egy HBA tesztet, amink szintén nem volt korábban. Ennek az a lényege, hogy hialuron savval tesztelik a spermiumok megtermékenyítő képességét.
Mindkettőnknek kellenek új, HIV, hepatitisz és egyéb hasonló vérvételek, valamint nekem még pár további vérvétel.
Nekem a következő ciklus 9. 13. és 21. napján csinálnak mini suction-t, ha jól tudom ennek a magyar megfelelője talán a  méhnyálkahártya biopszia lehet. Ezzel azt vizsgálják, nincs-e valami gyulladás a nyálkahártyán. Ha ez rendben lesz, akkor júliusban kezdünk is, persze csak ha beférünk a havi keretbe. Ha nem, akkor augusztusban kezdünk:-)

Még kell kérnem igazolást az előző helyről, amin rajta van hány OEP-es kezelésem volt.

A főnővért leszámítva pozitív élményként éltem meg ezt az első találkozást, de az igazi véleményem majd a kezelések alatt fog kialakulni.

3 megjegyzés:

  1. Örömmel olvasom, hogy még van olyan vizsgálat, amit meg lehet tenni a cél érdekében, annak pedig kifejezetten örülök, hogy ilyen peteérésed van és hogy nincs 1 éves várólista :) Drukkolok és izgulok továbbra is!

    VálaszTörlés
  2. Kata, ez a hyaluron savas dolog a PICSI? vagy nem?
    hajrá továbbra is!

    VálaszTörlés
  3. Popi!
    Annak én is nagyon örülök, hogy nem kell hónapokat várni.:-) Mondjuk ha azt mondják, hogy 3 hónap, azt is kivártam volna.

    Szilva,
    szerintem ebből a HBA tesztből döntik el, hogy majd a megtermékenyítésnél PICSI legyen-e vagy csak ICSI. Nem vagyok benne teljesen biztos, de valahogy így tudom elképzelni.
    Ez a módszer amúgy kimondottan szimpatikus, mert nekünk az előző lombiknál egyetlen petesejt sem termékenyült meg konvencionálisan és hát az ICSI-sek sem muzsikáltak túl fényesen.

    VálaszTörlés